Blog

Facebook Çevrimdışı Olay Seti Nedir?

Facebook çevrimdışı olaylar sayesinde, Facebook ve Instagram reklamlarınızın fiziki / offline mağazalarınızdan yapılan alışverişleri, telefonla yapılan rezervasyonları ve verilen siparişleri gerçek sonuçlar ile ne düzeyde etki sağladığını ölçebiliyorsunuz.

Yani Çevrimdışı Olay Seti ile Facebook ve Instagram reklamlarınızın fiziki mağazanızdaki satışlarınıza etkisini ölçümleyebilirsiniz!

Merhaba, bu haftaki yazımda sizler için Facebook Çevrimdışı Olay Seti Nedir? Konusunu detaylı şekilde anlattım. Keyifli okumalar dilerim. ?

Facebook Çevrimdışı Olaylar Nedir?

Facebook çevrimdışı olaylar, reklam kampanyalarının işlevselliğini anlamanıza yardımcı olmak adına fiziksel mağaza lokasyonlarındaki etkileşimleri reklamlarınıza tıklayan veya reklamlarınızı gören kişilere ilişkin ölçümlerle eşleştiriyor. Örnek vermek gerekirse, İstanbul / Mecidiyeköy’de bir mağazanız var. Kaç kişi Facebook ve Instagram reklamlarınızı gördükten sonra fiziki mağazanıza gelerek alışveriş yaptı, bunu ölçümleyebilirsiniz.

Çevrimdışı olayları kullanabileceğiniz alanlar şu şekildedir:
1. Çevrimdışı olaylar ile çevrimdışı hareketleri takip edebilir ve bu hareketlerin ne kadarlık kısmını reklamlarınızla ilişkilendirilebileceğinizi görebilirsiniz.
2. Reklam harcamalarınızın çevrimdışı getirilerini ölçebilirsiniz.
3. Çevrimdışı olaylar sayesinde internet dışında insanlara erişebilir ve reklamlarınızı insanlara internet harici gerçekleştirdiği eylemlere bağlı olarak gösterebilirsiniz.

Çevrimdışı Olay Setleri Oluşturma

Çevrimdışı olay setleri, reklamlarınızın gerçek hayattaki olaylara ne kadar katkı sağladığını anlamanıza yardımcı olur. Bunu yaparken de sahip olduğunuz çevrimdışı etkileşimleri Facebook reklamlarınıza ilişkin ölçümlerle eşleştirebilirsiniz.

Çevrimdışı olay seti oluşturmak için şu adımları takip etmelisiniz:

1. İlk olarak Facebook Business panelinden Olay Yöneticisi‘ni açın. Sol üstteki yeşil artı butonuna tıklayarak Yeni Veri Kaynağı Bağla’ya tıklayın.
2. Açılan menüden Çevrimdışı’na tıklayın.

Facebook Çevrimdışı Olay Seti
Facebook Çevrimdışı Olay Seti

3. Koşulları onaylayın, olay setine isim verin ve bu olay setinde kendinizi yönetici yapın.
4. Oluştur’a tıklayın.

Bu adımları tamamladığınızda çevrimdışı bir olay setinizi oluşturmuş oluyorsunuz. Artık çevrimdışı olay verilerinizi yükleyebilir ve dilerseniz reklamlarınızın gerçek dünyadaki etkisini ölçebilirsiniz.

Olay Yöneticisi bölümünüzde halihazırda bir olay setine ulaşabiliyorsanız, olay setinizi görüntülemek ve yönetebilmek için Detaylar’a tıklayabilirsiniz.

Facebook Çevrimdışı Olayları Yüklemeden Önce

Çevrimdışı olayları yüklemeden önce elbette bir veri listesi gerekmektedir. Listeyi aşağıdaki gibi oluşturmanız yeterli olacaktır. Müşterilerinizin telefon numarası, (varsa) e-posta adresi ve fiziki mağazada gerçekleşen alışverişin zamanı bizim için önemlidir.

Listeyi excel’de oluşturduktan sonra CSV formata çevirerek sisteme yükleyebilirsiniz. Örneğin aşağıdaki gibi bir liste yapabilirsiniz.

Facebook Çevrimdışı Olay Seti
Çevrimdışı Olay Seti Oluşturma

Çevrimdışı Olay Verilerini Yükleme

Çevrimdışı olay verilerinizi birkaç yöntem aracılığı ile yükleyebilirsiniz. Ortak entegrasyon ya da Çevrimdışı Dönüşüm API’si sayesinde yüklemelerinizi otomatik hale getirebiliyorsunuz. Ayrıca verilerinizi Olay Yöneticisi bölümünden manuel olarak ekleyebilirsiniz.

1.Oluşturduğunuz Çevrimdışı olay setini seçerek Yükle butonuna tıklayın. Aşağıda açılan pencerede (daha önceden oluşturduğunuz CSV dosyasını ekleyin.)

Facebook Çevrimdışı Olay Seti
Facebook Çevrimdışı Olay Seti – Verileri Yüklemek

2. Çevrimdışı verilerinizi yükledikten sonra Verileri Eşleştir’e tıklayın.

Facebook Çevrimdışı Olay Seti
Facebook Çevrimdışı Olay Seti

3. Bazen verileriniz eksik, hatalı eşleştirilmiş ya da hatalı olarak düzenlenmiş olabiliyor. Bu hataları ve uyarıları görebiliyorsunuz. Verileri yüklediğinizde yaklaşık 15 dakika sonra sistem size Facebook reklamlarınızın fiziki mağaza satışına etkisini ölçümleyebiliyor.

4. Gözden Geçir’e tıklayarak tahmini eşleşme oranınızı, kaç satırın yüklenmeye hazır olduğunu ve diğer uyarıları görebilirsiniz.

5. Hazır olduğunuzda Yüklemeye Başla’ya tıklayabilirsiniz.

Çevrimdışı olay setinin reklam performansını takip etmesini istiyorsanız ve hedef kitlelerinizi iyileştirmesini istiyorsanız kullanmak istediğiniz reklam hesaplarının solunda yer alan kutucuğu işaretlemelisiniz. Bu adımdan sonra yüklemiş olduğunuz çevrimdışı olay verileri bu tarihten itibaren reklamlarınız ile ilişkilendiriliyor. Yani reklamlarınızın hedef kitlelerini optimize ederek daha iyi sonuç almanızı sağlıyor.

Facebook Çevrimdışı Olay Seti
Facebook Çevrimdışı Olay Seti

Blog

Son Yazılar

Son dönemlerin en çok konuşulan sosyal medya platformu olan TikTok, geçtiğimiz günlerde&nbs..
Devamını Oku
Yeni adıyla Meta Piksel, eski adıyla Facebook Piksel olan bu izleme kodu, Facebook ve Insta..
Devamını Oku
Herkese merhaba! Bu yazımda sizlere halk arasında Form Doldurma Reklamları olarak bili..
Devamını Oku
Bu yazımda sizlere Facebook Business Manager nedir? Ne işe yarar? Neden bir Faceb..
Devamını Oku
İletişime Geç