Blog
Instagram Reels’ta Nasıl Reklam Verilir?
Instagram, Türkiye’de Reels’ı 2020 yılında aktif hale getirdi. Reels, aktif hale geldiğinden beri Instagram’ın en popüler özelliği oldu desek yanlış olmaz. Instagram Reels ile video içerikler üreterek organik olarak ortalamanın üzerinde daha fazla kişiye erişebilir ve Instagram hesabınızı büyütebilirsiniz.
Normalde Instagram Reels akışında sadece organik içerikler gösterilebiliyordu. Ancak geçtiğimiz ay Instagram’a gelen güncellemeyle birlikte artık Instagram Reels akışında da sponsorlu reklamlar gösterilebiliyor. Bu yazımda sizlere Instagram Reels’ta nasıl reklam verilebildiğini anlattım.
Instagram Reels’ta Reklam Vermek
Instagram Reels’ta reklam verebilmek için ilk olarak bir Facebook Business İşletmesine sahip olmanız gerekiyor. Facebook Business İşletmesi oluşturduktan sonra bu işletmeye bağlı bir reklam hesabı da oluşturmalısınız. Bu işlemleri gerçekleştirebilmek için aşağıdaki yazımı okuyabilirsiniz:
Facebook Business Manager Nedir? (Detaylı Kurulum Rehberi)
Reels’ta Reklam Gösterebilmek için Kurallar
Şunu belirtmem gerekir ki yukarıda da bahsettiğim gibi bazı kurulum çalışmaları yapmadan Instagram Reels akışında sponsorlu reklamlar gösteremezsiniz. Reels’ta reklam gösterebilmek için:
- Facebook Business’ta (www.business.facebook.com) bir İşletme ve Reklam Hesabına sahip olmalısınız.
- Reels’ta reklam gösterebilmek için reklam görsel / video boyutunun 1080 x 1920 px boyutlarında olması gerekmektedir.
- Göstereceğiniz reklam türü eğer video ise bu video reklamın 30 saniyeden kısa olması gerekiyor.
- Instagram hesabınız profesyonel hesap türünde olmalı. Instagram hesabınız Kişisel hesapta ise reklam çalışması yapamazsınız. Hesabınızın İşletme veya İçerik Üreticisi hesabında olması gerekiyor.
İzlemeniz Gereken Adımlar
Yukarıdaki adımları başarıyla gerçekleştirdikten sonra aşağıdaki adımları sırasıyla uygulamanız gerekmektedir.
1)Facebook Business’a giriş yapın. www.business.facebook.com
2)Ardından Facebook Business’ta İşletme Araçları kısmından Reklam Yöneticisine giriş yapın.
3)Reklam yöneticisi kısmında yeşil renkli Oluştur butonuna tıklayarak bir yeni Kampanya oluşturun. Karşınıza aşağıdaki gibi kampanya türleri gelecektir. Burada stratejinize en uygun kampanya türünü seçin.
NOT: Instagram Reels reklamları şu anda sadece Erişim, Marka Bilinirliği, Trafik, Uygulama Yüklemeleri, Video Görüntüleme ve Dönüşüm kampanya türlerinde kullanılabiliyor.
4)Kampanya türünü seçip Devam butonuna tıkladıktan sonra Kampanya kısmına isim verin. Bu noktada dilerseniz kampanyanın günlük veya toplam bütçesini de seçebilirsiniz. İşlemleri tamamladıktan sonra sağ alttaki Devam butonuna tıklayınız.
5)Bir sonraki adımda Reklam Seti kısmında olacaksınız. Burada reklamın tarihi ve hedef kitle vb ayarlamalarını yaptıktan sonra sayfanın aşağısında bulunan Reklam Alanları kısmına gelerek Manuel Reklam Alanlarına tıklayın.
6)Manuel Reklam Alanlarını işaretledikten sonra sayfanın biraz altında reklam alanlarının tamamını görebilirsiniz. Burada Instagram Reels kutusunu işaretlemeniz yeterlidir. Reklam alanlarını seçtikten sonra sağ alttaki Devam butonuna tıklayın. Reklam kısmında görsel/video ve reklam metninizi, reklam yönlendirme linkinizi ekleyerek reklamı yayına alabilirsiniz.
NOT: Unutmayın reklamların onay süresi maksimum 24 saattir. Reklamınız herhangi bir kural ihlali olmazsa 24 saat içerisinde onaylanır ve reklamınız gösterilmeye başlar.
Blog
Son Yazılar